ناب ترین و ساده ترین اپلیکیشن های یادگیری انگلیسی

اخبار و اطلاعات مهم در حوزه فناوری (اینستاگرام ، واتس آپ ،یوتیوب ،تلگرام)

ناب ترین و ساده ترین اپلیکیشن های یادگیری انگلیسی

۱۳,۱۳۲ بازديد


روش‌های نوین یادگیری زبان، دنیای آموزش انگلیسی را متحول کرده است. یوتیوب، کلاس‌های آنلاین، پادکست‌ها و فیلم‌های سینمایی در کنار متدهای رایجی مثل کلاس زبان، به روند اصلی این روزهای آموزش زبان انگلیسی تبدیل‌شده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم در کنار همه این روش‌ها، یک شیوه جدید یادگیری زبان را مرور کنیم. اپلیکیشن های زبان انگلیسی تازه‌ترین روش یادگیری انگلیسی است.

چرا اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی محبوب شده‌اند؟

برای پاسخ به این سؤال باید به چند سال قبل برگردیم. اگر زمان را به  ۱۰ سال قبل برگردانیم، معلمان و زبان‌آموزان با مشکلات زیادی مواجه بودند. آن‌ها بایستی در یک کلاس درس فیزیکی دور هم جمع می‌شدند و با روش‌های خسته‌کننده‌ای، حفظ لغت و تمرکز بر گرامر زبان انگلیسی را تمرین می‌کردند. اما شیوه‌های یادگیری هیچ‌وقت ثابت نبوده‌اند. فناوری، سرعت تغییرات را بیشتر کرد. دانش‌آموزی که سال‌ها قبل بایستی با صرف هزینه زیاد انگلیسی را یاد می‌گرفت، امروز می‌تواند در هرجایی و با هزینه‌ای به‌مراتب کمتر، زبان خودش را تقویت کند. بنابراین دلیل محبوبیت اپلیکیشن های یادگیری انگلیسی را بایستی تغییر سبک زندگی دانست.

 

اپلیکیشن های یادگیری انگلیسی برای چه کسانی مفید است؟

هیچ روشی برای همه افراد جواب نمی‌دهد. اگر به سراغ خرید رمان انگلیسی هم برویم بایستی با توجه به سطح زبان، انتظارات و همچنین زمان مطالعه بهترین رمان انگلیسی را انتخاب کنیم. این موضوع درباره انتخاب اپلیکیشن نیز صادق است. در حقیقت برخی از اپلیکیشن‌ها، به‌طور تخصصی تنها بر یک مهارت تکیه دارند. از طرف دیگر برخی اپلیکیشن ها برای زبان‌آموزان مبتدی و برخی برای زبان‌آموزان متوسط و حرفه‌ای طراحی‌شده‌اند. ما سعی کرده‌ایم در ادامه ۱۰ تا از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی را معرفی کنیم. ملاک ما در انتخاب و معرفی اپلیکیشن های آموزش زبان ، محبوبیت و پوشش سلیقه‌های متفاوت در یادگیری زبان بوده است.


Duolingo (۱ ، یادگیری همه زبان‌های دنیا با یک اپلیکیشن

Duolingo یکی از معروف‌ترین مجموعه‌هایی است که در زمینه آموزش زبان انگلیسی فعالیت می‌کند و بسیاری آن را به عنوان بهترین اپ یادگیری زبان انگلیسی می‌شناسند. دولینگو در کنار وب‌سایت سعی کرده اپلیکیشن کاربردی و جذابی را نیز به بازار ارائه کند. اپلیکیشن Duolingo امکان آموزش و یادگیری زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی و پرتغالی را فراهم کرده است. به عبارت بهتر، این اپلیکیشن از بیشتر زبان‌های رسمی و رایج در دنیا پشتیبانی می‌کند. این اپلیکیشن مهارت‌های چهارگانه زبان را به‌طور یکپارچه و در کنار یکدیگر به زبان‌آموز آموزش می‌دهد. به‌طوری‌که زبان‌آموز می‌تواند در کنار مطالعه منابع ارزشمندی مانند کتاب basic grammar in use از آموزش گرامر این اپلیکیشن استفاده کند.  به‌این‌ترتیب امکان یادگیری کامل و دقیق مطالب وجود دارد.

از طرف دیگر، بازی‌ها و محیط جذاب اپلیکیشن Duolingo یادگیری زبان را بسیار شیرین‌تر می‌کند. با کمک Duolingo و با صرف زمانی بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در روز، سطح زبان خود را افزایش دهید. یکی از جذابیت‌های Duolingo خدمات رایگان آن است. این اپلیکیشن مناسب افرادی با سطح زبان انگلیسی متوسط است.

مشکلی که در دولینگو برای فارسی زبانان وجود دارد این است که از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند و شما برای خواندن سوالات و دادن برخی پاسخ ها باید زبانی بجز فارسی را بدانید یا حداقل بتوانید جمله های ساده آن را بخوانید.

 

​​​​​۲) MEMRISE، فضانوردی و یادگیری لغات جدید زبان

MEMRISE یکی از خلاقانه‌ترین اپلیکیشن های موجود در بازار است. این اپلیکیشن بر اساس بازی طراحی‌شده است. در محیط جذاب این اپلیکیشن، زبان‌آموز در قالب یک فضانورد به سیاره‌های مختلف سفر می‌کند، در طول این سفر و با یادگیری کلمات جدید، امتیاز به دست می‌آورد و کلمات را با تلفظ صحیح یاد می‌گیرد. از طرف دیگر این اپلیکیشن بر اساس هوش مصنوعی و برنامه‌ریزی دقیق، کلمات قدیمی را در بازه‌های زمانی به زبان‌آموز نشان می‌دهد. به‌این‌ترتیب امکان یادگیری لغات دقیق‌تر اتفاق می‌افتد. اگر مطلب بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را در وبلاگ جنگل مطالعه کرده باشید، باید بگوییم که در کنار مطالعه کتاب، استفاده از اپلیکیشن هایی مانند MEMRISE نیز می‌تواند جذابیت یادگیری انگلیسی را برای کودکان بیشتر کند.

TANDEM (۳، بهترین اپلیکیشن برای تمرین مکالمه

اهمیت صحبت کردن و مکالمه به زبان انگلیسی بر کسی پوشیده نیست. اپلیکیشن TANDEM امکان گفتگو با سایر افراد را به‌صورت واقعی فراهم می‌کند. در این اپلیکیشن آموزش زبان، ابتدا سطح زبان شما مورد بررسی و آزمون قرار می‌گیرد. پس از بررسی اولیه، اپلیکیشن فردی که در همان سطح باشد، برای مکالمه به شما معرفی می‌شود. همچنین می‌توانید به‌صورت موضوعی نیز مکالمه کنید. به‌این‌ترتیب پیش از مکالمه، درباره موضوع موردنظر مطالعه و سپس وارد مکالمه می‌شوید. تمام این ویژگی ها باعث می شود که این نرم افزار به عنوان بهترین اپلیکیشن آموزش مکالمه زبان انگلیسی شناخته شود. همچنین با پرداخت هزینه، می‌توانید از خدمات معلم‌های حرفه‌ای زبان نیز استفاده کنید.

 

BABBEL (۴، مکالمه و گرامر در یک اپلیکیشن

BABBEL یکی دیگر از اپلیکیشن های مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی است. این اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی در قالب درس‌های کوتاه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای، به آموزش زبان انگلیسی می‌پردازد. BABBEL مناسب زبان‌آموزان مبتدی است. البته زبان‌آموزان حرفه‌ای نیز می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند. BABBEL بیشتر بر مکالمه تمرکز می‌کند. اما در کنار یادگیری مکالمه و در حین صحبت کردن، قواعد زبان انگلیسی را نیز یاد می‌گیرید. البته این اپلیکیشن رایگان نیست و ماهانه باید حق عضویت بپردازید.

Mosalingua (۵، مهم‌ترین لغات انگلیسی را یاد بگیرید

بیشتر اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی بر مهارت مکالمه و لغات تمرکز دارند. Mosalingua نیز در همین دسته قرار می‌گیرد. Mosalingua با تمرکز بر یادگیری ۱۵۰۰ لغت رایج انگلیسی طراحی‌شده است. این برنامه به‌صورت دوره‌ای همه لغات را بارها و بارها مرور می‌کند. به‌این‌ترتیب زبان‌آموز می‌تواند لغات رایج انگلیسی را به‌تدریج به خاطر بسپارد. استفاده روزانه از Mosalingua می‌تواند سطح لغات زبان‌آموز را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

MindSnacks (۶، بازی کنید و زبان یاد بگیرید

MindSnacks یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی است. در این اپلیکیشن تمامی لغات در قالب بازی‌های سرگرم‌کننده به زبان‌آموز، آموزش داده می‌شود. امروز بسیاری از افراد وقت خود را صرف بازی‌های موبایلی می‌کنند. MindSnacks با بهره‌گیری از همین فرصت، موقعیتی را پدید آورده که در کنار بازی، لغات انگلیسی را نیز یاد بگیریم.

 

 

Rosetta Stone (۷، محصولی از خوش‌نام‌ترین مجموعه آموزش زبان

بعید است در فضای یادگیری انگلیسی تنفس کرده باشیم اما اسم مجموعه Rosetta Stone را نشنیده باشیم. Rosetta Stone یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین مجموعه‌های فعال در زمینه آموزش زبان انگلیسی است. این اپلیکیشن کلمات را در قالب تصاویر و به همراه تلفظ صحیح به کاربران نمایش می‌دهد. از طرف دیگر، آزمون‌های موجود در داخل Rosetta Stone نیز به تثبیت یادگیری آموخته‌های جدید کمک می‌کند. این اپلیکیشن به پشتوانه خوش‌نامی Rosetta Stone یکی از بهترین انتخاب‌های موجود برای زبان‌آموزان است و از نگاه بسیاری از افراد، بهترین اپ برای یادگیری زبان انگلیسی است.

Drops (۸، تازه‌وارد اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

Drops یکی از اپلیکیشن های تازه‌وارد به بازار آموزش زبان انگلیسی است. این اپلیکیشن برای افرادی مناسب است که وقت کافی را برای یادگیری لغات ندارند. Drops با درس‌های ۵ دقیقه‌ای خود می‌تواند جای خالی یک کلاس زبان را پر کند. این اپ یادگیری زبان انگلیسی به نسبت تازه‌وارد بودن خود، توانسته نظر کاربران را به خود جلب کند.

 

Busuu (۹، پیکج کامل یادگیری زبان انگلیسی

اپلیکیشن Busuu می‌خواهد یک کلاس آنلاین زبان انگلیسی باشد. درس‌های این اپلیکیشن شامل کلمات جدید، مکالمه، رایتینگ و مکالمه با یک فرد انگلیسی‌زبان است. به عبارت بهتر، این اپلیکیشن تمامی مهارت‌های زبان را به‌صورت یکپارچه تقویت می‌کند. از طرف دیگر این اپلیکیشن برای کاربران یک برنامه آموزشی دقیق طراحی می‌کند. در طول مسیر یادگیری نیز، زبان‌آموز می‌تواند نمودار پیشرفت خود را مشاهده کند.

HelloTalk (۱۰، مکالمه در یک محیط واقعی

HelloTalk یکی دیگر از اپلیکیشن های جذاب برای یادگیری انگلیسی است. این برنامه، روشی بسیار خلاقانه و متفاوت را در آموزش زبان انگلیسی دارد. پس از ورود به برنامه و مشخص شدن سطح زبان انگلیسی، لیست افرادی که در همان سطح هستند، نمایش داده می‌شود. زبان‌آموز بر اساس اطلاعات هر کاربر، می‌تواند درخواست شروع مکالمه کند. به‌این‌ترتیب افراد مختلف از سراسر نقاط دنیا با هدف یادگیری انگلیسی می‌توانند باهم صحبت کنند. این اپلیکیشن برای همه سطوح زبان کاربردی و مناسب است.

 

از نظر شما بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چیست؟ شما از چه اپلیکیشنی استفاده می‌کنید؟

در این مقاله به بررسی ۱۰ تا از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی پرداختیم. برنامه‌هایی که می‌توانند به زبان‌آموزان در یادگیری بهتر زبان انگلیسی کمک کنند. اپلیکیشن‌هایی که ما معرفی کردیم همه گزینه‌های موجود نیست. اکنون نوبت شما است که در قسمت کامنت ها بنویسید از چه برنامه‌هایی برای یادگیری انگلیسی استفاده می‌کنید؟ نظرات شما برای ما و همه مخاطبان فرهیخته انتشارات جنگل بسیار ارزشمند است. منتظر نظرات شما هستیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.